Noterad AB (Nischat.se)

41253 Göteborg

Telefontid: mån-fre 9.00 – 17.00
Telefon: 031-7978520
E-postadress: [email protected] www.nischat.se

Allmänna villkor

Nischat.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig och över 18år, eller ha målsmans medgivande. En kund enligt dessa villkor är en fysisk person (ej juridisk person dvs ett företag). Om du/ni vill handla via ett företag, var god och kontakta oss via [email protected] eller telefon 031-7978520.

Beställningsinformation

När du gör en beställning av produkter ifrån nischat.se kan detta endast göras via hemsidan www.nischat.se, vi tar idagsläget inte ordrar via telefon eller mail. När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Alla beställningar anses bindande om det skulle vara fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post ([email protected]) eller telefon (031-7978520). Skulle en vara inte finnas på lager, kontaktar vi dig. Du har då möjlighet att välja om varan skall restnoteras eller cancelleras. Du måste vara minst 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider

Alla beställningar skickas med Postnord och våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post ([email protected]) eller telefon (031-7978520). Nischat.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Eventuella fraktkostnader ser du alltid i varukorgen. På köp under 750 kr debiteras en fraktkostnad på 125 kr. Vid köp över 750 kr är det fraktfritt inom Sverige. Vid leverans till land utanför Sverige tillkommer alltid frakt och även eventuella tullavgifter. Var vänlig att kontakta oss om leverans adressen är utanför Sverige innan köp genomförs.

Leveransförsening

Om en leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta er. Vi kommer givetvis att göra allt som vi kan för att leverera din beställning så snabbt vi kan. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, tex att någon av våra leverantörer inte kan fullfölja sitt åtagande gentemot oss. Nischat.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid en sådan situation eller vid leveransförsening. Mycket viktigt! I vissa sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte. Ifall ärat gods är uppenbart skadat när det kommer till er, skall ni inte ta emot det. Ansvaret ligger hos fraktbolaget att godset skall komma fram helt.

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av höjning av moms, prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroendepå felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Avgift för frakt och fakturaavgift tillkommer.

Betalning

Alla betalningar sker direkt med Klarna via Klarna Checkout (du som kund kommer direkt till Klarnas betalsida). Det är Klarnas betalningsvillkor och bedömningar som gäller direkt med kunden.

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post ([email protected]) eller telefon (031-7978520). Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN) rekommendationer.

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande: Kunden står själv för returfrakten tillbaka till oss. Ordern skall returneras i oförändrat skick och i original emballaget. Nischat.se förbehåller sig rätten att debitera kunden om något skulle att saknas eller om produkten ej är säljbar. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post ([email protected]) eller telefon (031-7978520) innan du skickar dina varor!

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att färgproverna på sidan återger färgernas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet, upplösning samt på vilket underlag färgen målas på. Vi reserverar oss även för att kunden även måste följa anvisningarna och rekommendationer på produktens etiketter. Skall en färgrelaterad produkt användas, bör alltid en provyta göras först. Vid minsta osäkerhet om användandet av produkten kontakta oss innan arbetet påbörjas. Vi tar inte ansvar för eventuella handhavandefel eller om eventuella förarbeten måste göras innan produkten används för att den skall fungera.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a. inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.